Viimeisen viestin kirjoittaja osa 125

• Epik wrote:

Pitäs vaan saada porukka aktiiviseksi taas :D
      Noh eipä kukaan näytä asian eteen mitään tekevän, saati sitten GF joka omasta mielestäni tekee pelistä vain tylsemmän (piraatit, muuten hyvä ja monipuolinen taistelujärjestelmä jonka kaveriksi merirosvous jossa klikkaillaan nappia kahden ja puolen minuutin välein #salty). Tosin en nyt enää tässä vaiheessa sano että minulla olisi jotain tätä passiivista pelityyliä vastaan, onhan se milenkiintoista lahjottaa kerran viikossa kaikki puut sahalle/tarhalle :sleeping: seuraavaan tasoon (49) muuten menee jo 97.6 miljoonaa rakennusmateriaalia, sitä odotellessa :)
      ♪♫Mä oon tähdet taivaalla, Mä oon vuori korkeella
      joo Mä tiedän...Mä oon suomenmestari♫♬♪
      :pump:
    • Tiedättäks te muuten miten nykyään pystyis tekemään niitä peliehdotuksia . Tälläista vain haluaisin tehdä että pystyis tekemään maksimissaan 12 kaupungille sen Jumalaisen Ambrosianlähteen niin se ois paljon halvempaa kun ennen niin kun aattelis että ekaksi odottais Ambrosiaa tulis se 30%:a enempi ja ostais heti sen 200€ Ambrosiaa ja tekis jos ikariam antais tehdä maksimissaan jokaiselle kaupungille sen lähteen niin saisin niillä tehtyä sen 5 kpl Jumalaista ambrosianlädettä ja vuodessa sais yhteensä joku 9000 Ambrosiaa ja joku kuukauden välein pystyis lisää laitettuu ilmatteeksi uusia lähteitä ja jossain vaiheessa kun ois vaikka 10 lähdettä niin sais kovasti Ambrosiaa päivässä eli 40, 50, 60, ambrosiaa eli silloin sais jo kolmessa päivässa sais 150 Ambrosiaa eli tuskin tarttis kun kerran ostais kunnolla Ambrosiaa niin jossain vaiheessa sais paljon Ambrosiaa lähteillä, että sillee aattelin vaan
    • Ai että tännekin on kertynyt viestejä. Piti oikein tarkistaa, että koska olen viimeksi tänne kirjoittanut, näköjään tammikuussa ja sitä ennen 2016 tammikuussa. Nyt ei ole tammikuu, mutta kirjoitetaan nyt kuitenkin. Hyvin vahvasti kyllä epäilen minäkin, että tuskinpa seuraavaa VVKV-ketjua enää tulee. Outoa, sillä näitäkin jo se yli 120 paketissa ja viestejä tuli joskus monta kymmentä päivässä. Niin ne ajat muuttuu, mutta niinhän sen kuuluukin mennä.

You'll Never Walk Alone

Sigi by Cesar Kole ft. Ors I
    • No nyt kun mäkin vielä postaan tähän niin on sitten Kolen, Masterin ja mun viestit taas peräkkäin kuten 2012 usein tapahtui :)

Mutta jos saadaan dahlaine paikalle, niin se voi kertoa että ei se meidänkään spämmiaika vielä vedä vertoja alkuaikojen viestimäärille. Mutta me voidaan toisaalta sanoa olleemme ne viimeiset spämmerit täällä.

EDIT: Bluea ja Tonninseteliä unohtamatta!

SÄÄNNÖT
      Kohdatessasi ongelmia, katso ensin UKK & Oppaat
      Kysymyksiä?, kokeile HAKUA
      Juttu seuraa: IRC-Kanava
      Jos tarvitset henkilökunnan apua,ota yhteyttä Support kautta
    • Unohtamatta Minua myöskään! Muistan kun pidimme ikariam-servereitä frederikin ja selandro batchin kanssa yllä vanhan veroviraston tiloissa, vielä muutama vuosi takaperin. Pidimme vain tähän tarklitukseen pinetä toimistoa arabian ja länsi-hesperian välissä yllä, eikä kellään meistä tätetn ollut asuntoakaan, yksi nukkui aina sohvalla kun kaksi käytti vanhan mossen kokoista tietokonetta, joka tosin tänä kesänä sitten päivitettiin. Olimmehan meni vuosikymmenen näin ikariam-kingpinejä, nauttien suurta arvostusta eri piireissä. Ainoa takaisku ko tämän prohektin aikana oli että bilzerian sitten vetäs meiltä kaapelit irti ja sammutti suvilahden voimarekatorin jollo koko toimintamme lamaantui 3h. Eihän sinä aikana muakaan farmattu kun joku 50 kertaa ja 100,000 kenut katosi ihan hetkessä! No löitte lyötyä, olinhan nääs ite porautunu voimalaitokseen ja käynnistelemässä sitä uudelleen kun ei helsingin mekaanikot olleet pääset vielä kammareistaankaan ulos! Ja viimein kun tulivat niin yrittivät ottaa ansiot niskoillee, hah!
      Ps. Kuulin että Frederik aikoo huomenna laulaa tästä tapahtumasta kauppatorilla! :beer: ;
    • Master67 wrote:

Vähän on kieltämättä ikävä niitä legendaarisia aikoja mut mikään ei oo ikuista. Hyviä muistoja kyl riittää sieltä jostain 3-4 vuoden takaa :)
      Hyviä muistoja kenelle. ;)

Maximate wrote:

No nyt kun mäkin vielä postaan tähän niin on sitten Kolen, Masterin ja mun viestit taas peräkkäin kuten 2012 usein tapahtui :)

Mutta jos saadaan dahlaine paikalle, niin se voi kertoa että ei se meidänkään spämmiaika vielä vedä vertoja alkuaikojen viestimäärille. Mutta me voidaan toisaalta sanoa olleemme ne viimeiset spämmerit täällä.

EDIT: Bluea ja Tonninseteliä unohtamatta!
      Mutku, mutku sähän sanoit sen jo. Onko mun ihan pakko toistaa se?
      "Joko tuo tapetti lähtee tai sitten minä"

(Oscar Wilde kuollessaan)

• Terror wrote:

Onkos tää peli nykysin miten kuollu ja kuopattu vai vieläkö täällä on paljonkin pelaajia aktiivisesti ?
      Riippumatta siittä, puhutaanko Ikariamista, Ikariamin foorumista vaiko ikariamin foorumissa olevasta VVKV pelistä vastaus taitaa olla kaikissa samanlainen.

Jos ei nyt ihan vielä kuollut ja kuopattu, niin ainakin toinen jalka haudassa ja toinen menossa.

Aktiivisimmat pelaajat taitaa kuitenkin olla poissa paikalta ja harva spämmeri jaksaa tulla enää.

• Totta, pieni ja pippurinen joukko vielä ... ainakin hetken. Tossa anno onlinessä ne teki hyvän päätöksen. Peli oli elänyt vuodesta 2013 ja ne vaan päätti pistää pillit pussiin. Ilmo etusivulla ja se oli siinä.

Tosin olen miettinyt mitä Ikalta vielä odotetaan bisnespuolelta? Kun sehän kuitenkin loppupeleissä päättää sen, elääkö peli vai lopetetaanko se. Musta tässä olis hyvä syy uudistaa kaupunkinäkymää, varaa siihen on ihan yksipuolisella päätöksellä, lisää silmäkarkkia, joka vuosi pari kolme uutta suurempaa kokonaisuutta peliin sekä mainostusta. Kun peli on jatkuvasti kehittyvä niin se saa pelaajia ja vanhat pelaajat pysyvät pelissä sen takia koska peli muuttuu ja uutta tulee jatkuvasti. Tarkotan näillä sitä, ettei keskityttäis näpertelyihin, että onko pilkku piste ja jos on piste niin onko se neliskanttinen vai pyöreä.

Isompia uudistuksia tähänkin, jopa radikaalisia uudistuksia kaupunki/kartta/muihin näkymiin takaisi sen, että tätä jaksais oikeesti pelata. Mm. Annossa tykkäsin siitä kun kaupungissa tapahtu kokoajan ja kehittyneempiä kippoja sai kun sai rakennusten tasoja nostettua... tokihan nyt joku älähtää siitä, että kuinka uudet pelaajat sitten pystyvät alottamaan mutta minkäs teet? Alussa kaikki, yksinkertaisetkin peli esim. ristinolla on vaikeita vanhoja kettuja vastaan. Seuraavaksi tulevat ne hassut käyttäjät jotka ovat tottuneet ikaan ja sen ominaiseen käyttöliittymään luonnehtien, että kaikki muutos on pahasta... Mun mielestä muutos on hyvästä mutta nykyisellä suunnalla muutos on kieltämättä pahasta kun näkee muutoslokia jossa tiukennetaan kaikenlaista kivaa. :)
      "Trying is the first step toward failure"
      Homer Simpson
    • Mannake wrote:

Totta, pieni ja pippurinen joukko vielä ... ainakin hetken. Tossa anno onlinessä ne teki hyvän päätöksen. Peli oli elänyt vuodesta 2013 ja ne vaan päätti pistää pillit pussiin. Ilmo etusivulla ja se oli siinä.

Tosin olen miettinyt mitä Ikalta vielä odotetaan bisnespuolelta? Kun sehän kuitenkin loppupeleissä päättää sen, elääkö peli vai lopetetaanko se. Musta tässä olis hyvä syy uudistaa kaupunkinäkymää, varaa siihen on ihan yksipuolisella päätöksellä, lisää silmäkarkkia, joka vuosi pari kolme uutta suurempaa kokonaisuutta peliin sekä mainostusta. Kun peli on jatkuvasti kehittyvä niin se saa pelaajia ja vanhat pelaajat pysyvät pelissä sen takia koska peli muuttuu ja uutta tulee jatkuvasti. Tarkotan näillä sitä, ettei keskityttäis näpertelyihin, että onko pilkku piste ja jos on piste niin onko se neliskanttinen vai pyöreä.

Isompia uudistuksia tähänkin, jopa radikaalisia uudistuksia kaupunki/kartta/muihin näkymiin takaisi sen, että tätä jaksais oikeesti pelata. Mm. Annossa tykkäsin siitä kun kaupungissa tapahtu kokoajan ja kehittyneempiä kippoja sai kun sai rakennusten tasoja nostettua... tokihan nyt joku älähtää siitä, että kuinka uudet pelaajat sitten pystyvät alottamaan mutta minkäs teet? Alussa kaikki, yksinkertaisetkin peli esim. ristinolla on vaikeita vanhoja kettuja vastaan. Seuraavaksi tulevat ne hassut käyttäjät jotka ovat tottuneet ikaan ja sen ominaiseen käyttöliittymään luonnehtien, että kaikki muutos on pahasta... Mun mielestä muutos on hyvästä mutta nykyisellä suunnalla muutos on kieltämättä pahasta kun näkee muutoslokia jossa tiukennetaan kaikenlaista kivaa. :)
      Gameforgen ehkä pisimpään ja aktiivisinta pelaajamäärää ylläpitää juurikin Ikariam. Ja ehkä sen takia ne onkin yrittänyt tekohengittää peliä pitkään.

Toisaalta mä en voi oikein ymmärtää GF:n käytäntöjä ikariamin suhteen. Kaadetaan servereitä, perustetaan uusia servereitä ja yhdistetään pelialueita ja sen sellaista. Täysin ihan ilman mitään järkeä. Unohtamatta sitä, että GF:n mainostus peleihinsä on ollut (varsinkin Suomessa) hämmentävän olematonta. (ja niistäkin suurin osa näkynyt GF:n omisssa jutuissa).

Ikariamin varsinkin Suomen serverien suhteen löytyy oikeastaan kaksi järkevää tekoa.
      1. Tuhota koko homma
      2.Perustaa täysin uusi serveri, täysin uusin uudistuksin ja ominaisuuksin, ei mitään päivitystä vanhasta vaan puhdas Ikariam ver. 2.0. JA MAINOSTAA SITÄ. ei mitään Ikariamin foorumille iskettyä mainosta vaan oikeasti pudottaa mainokset melkeen ihmisten postilaatikoista sisään.

Nykyisten serverien olemassaoloa ei oikeastaan mikään pelasta.
      Uusia ei tule, ja kaikkia vanhoja ei välttämättä kiinnosta päivitykset ja sitten ne käyttäjät joita ärsyttää pelin muuttaminen täysin uudeksi ja haluavat tuttujen ja turvallisten ominaisuuksien toimivan. jne. jne. jne.
      Toki nykyisiä servereitä voidaan auttaa monin tavoin, mutta ei niitä nyt pelasta mikään. Se on niille vaan kärsimyksen pitkittämistä.

• Aikalailla just niinkuin Dahlaine sanopi. Mutta osittain kyllä selainpelien kulta-ajatkin ovat jo ohi ja sekin näkyy väkisinkin. Silloin Suomen Ikariamin oikeina kulta-aikoina (2008-2010) selainpelit olivat ihan erillaisessa suosiossa ja vetivät niin nuorta kuin vanhempaakin jengiä mukaan, ja silloin GF mainostikin melko agressiivisesti. Mutta kyllä käyttäjäkatoa ajatellen GF voisi tutkiskella itteänsä melkoisesti; Ikariamia ei oo uudistettu riittävästi vaan päätettiin jämähtää paikoilleen, mutta samalla lisäten ihan älyttömiä uudistuksia, kuten tuo merirosvopeli, jonka olemassaolon tarkoitusta en ikinä oikein ymmärtäny. :|

Moni täällä yhä saattaa muistaa, kuinka meikällekkin Ikariami oli kuitenkin älyttömän tärkee juttu ja kuinka intohimoisesti sitä pelasin. Mutta se intohimo ei suinkaan kimmonut siitä, että sain valvoa kaiket yöt ja päivät tuijottaen merirosvoja, vaan communityn takia. Täällä oli kaikennäköisiä ja ikäisiä persoonia ja ne tästä yksinkertaisesta pelistä tekivätkin niin hauskan. Mutta eihän nyt kukaan vuodesta toiseen jaksa pelata peliä, joka ei muutu mihinkään paitsi huonompaan suuntaan ja siinä samassa menettää pikkuhiljaa sen tärkeimmän juttunsa, eli communityn, kun unohdetaan mainostaa koko pelin olemassaoloa.

The post was edited 1 time, last by Ranttis ().

• En kyllä ois voinu paljoa paremmin asiaa sanoa kuin Dahlaine ja Ranttis tuossa aiemmin :D

Ikariamin elinkaarta olisi varmasti pidentänyt pelin edes suht aktiivinen päivittäminen ja uudistaminen. On tainnut visuaalisestikin pysyä melko samana koko ajan ellei nyt sitten poissa ollessa ole jotain uutta tullut?! Tähän kun yhdistää sen, että mainostus ollut vähintäänkin vajavaista, eikä täten uusia pelaajia ole saatu pelin ääreen niin pelaajamäärät laskee. Nykyään täytyy lähes poikkeuksetta kyetä luomaan uutta sisältöä jatkuvalla tahdilla tai ihmiset kyllästyy. Vaikka yhteisö olikin se yksi peliä ajavia voimia, ei se yksistään riitä pitkällä aikatähtäimellä. Voisin myös kuvitella että Ikariam on ehkä hieman liian hidastempoinen monille nykyajan ihmisille.
      < >
    • New

Vtisi vieköön kun oikeasti tajusin, että täähän foorumi on ollut jotain 10 vuotta ja itselläkin tulee se täyteen tossa loppukesästä. Että voikun olis siistä jos vanhat spämmerit ja keskustelijat ilmestyis yhteäkkiä pitämään hauskaa vanhojen muistojen kunniaksi