Pinned Ruusut ja risut, FanArt Helpperit

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Ruusut ja risut, FanArt Helpperit

Palautetta onnistuneesta ja epäonnistuneesta FanArt Helppereiden toiminnasta. Kehitämme omaa toimintaamme rakentavan palautteen perusteella. Mielestäni erillinen ketju muistuttaa siitä, että meillä ei ole erityisesti tarjottu kummoisempaa koulutusta (emmekä ole tietoisia moderointitiimin asioista / tarkasta linjauksesta sen tarkemmin kuin kukaan muukaan) ja myös siitä, että FanArt Helpperit eivät varsinasesti ole osa tiimiä. Joten, pitemmittä puheitta, ruusuja ja risuja, kiitos. :)

• Jännää, ettei kukaan koskaan avannut tätä osiota, Itselläni olisi paljon kiittämistä niin nykyiselle Jambollemme, ja ex-FaHe Villiäiselle. Ilman näitä helpereitä en olisi alkanut "harrastaa" tätä kuvankäsittelyä. Villiäinen johdatti minut alkuun, että sain kuvat näkyviin edes tälle foorumille, selitti kaikki kuvien kokoon ja laatuun liittyvät jutut, yms. Jos hänelle lähettämääni viestiin ei olisi vastattu, en olisi jo kehittynyt tähän vaiheeseen, missä olen. Suuret kiitokset. Jamboa kiitän vastaamistä kysymyksiini. Välillä ei sitä postia tullut, mutta ymmärrän hänen kiireensä. Apunsa ovat olleet todella hyödyllisiä, ja kiitän!

Tattista, kippistä ja kumarrusta teille FaHet! (Älä huoli Alias, tulen vielä tenttaamaan sinuakin! ;) )
    • Nyt risuja ropisee.. Ennen uusimpia tulokkaita (unknown, villiäinen, alias, merlin) Tuo fahejen tiimi toimi mahtavasti. nykyään ennen potkujani fahejen yhteinen kommunikaatio oli vähäinen, ja mun ja zodin potkimisen jälkeen vielä huononi. Arvostelut tyssäs siihen, eikä muutenkaan enää ole kauheasti aktiivisuuta tuola grafiikka osiossa. Villiäistä ex fahea haluan kuitenkin kiittää mahtavista neuvoista ja asioista. Hänen kanssaan olisin halunnut toimia, mutta sitä minä en saanut. Merlinin tullessa oli työt vähissä ja kommunikaatio väheni. Minulle ja merlinille tuli riitoja, ja tämä ajoi minun potkuihin. Eli fahejen kommunikaatio on liian vähäistä, sekä heidän omalla osiollaan niillä on liian vähän aktiivisuutta. Toivoisin uusia naamoja tuonne, tai vanhat on mahtavia myös. Kokeneita kuvankäsittelijöitä tahdon tuonne toimimaan yhteistyössä, ja aktiivisesti, eikä pelkästään heilumaan ircciin. Ranttis on elävä esimerkki siitä, miten fahejen pitäisi toimia.
    • Tän yhteisön faheissa on yksi hyväpuoli muiden yhteisöjen faheihin. Esim. britti ikassa on (ainakin ollut) fahena tyyppi joka osaa piirtää paintilla suoran viivan, suoran viivaimen piirtotyökalulla.

Myös verrattuna britti-ikan ja muutaman muunkin yhteisön fahe-listoille täällä ainakin laatu korvaa määrän (siis työntekojen laatuja)
      Käyttäytyminen on vähän niin ja näin yhteisöstä riippumatta. Osa käyttäytyy huonosti, osalla jopa "oikeudet" irciin ja foorumiin aiheuttavat keltaisen nesteen nousun korvien väliin. Mutta osa osaa käyttäytyä. Hyvät graaffiset taidot ja hyvät käyttäytymiset osuu harvoin yhteen, mut silloin kun ne osuu niin tilanne on mielettömän hyvä. A-K (entinen fahe) ja jambo on hyviä esimerkkejä tästä ryhmästä.

(väärinkäsityksen välttämiseksi te muut entiset ja nykyiset fahet ette kumminkaan ole välttämättä kaikki sen toisen ääripään esimerkkejä ;) )
      "Joko tuo tapetti lähtee tai sitten minä"

(Oscar Wilde kuollessaan)

• Dahlaine wrote:

Käyttäytyminen on vähän niin ja näin yhteisöstä riippumatta. Osa käyttäytyy huonosti, osalla jopa "oikeudet" irciin ja foorumiin aiheuttavat keltaisen nesteen nousun korvien väliin. Mutta osa osaa käyttäytyä. Hyvät graaffiset taidot ja hyvät käyttäytymiset osuu harvoin yhteen, mut silloin kun ne osuu niin tilanne on mielettömän hyvä. A-K (entinen fahe) ja jambo on hyviä esimerkkejä tästä ryhmästä.

(väärinkäsityksen välttämiseksi te muut entiset ja nykyiset fahet ette kumminkaan ole välttämättä kaikki sen toisen ääripään esimerkkejä ;) )

Itse olen samaa mieltä Dahlainen kanssa (en sen takia, että hän mainitsi minut, jos sitä luulitte ;D).

Alias wrote:

Kokeneita kuvankäsittelijöitä tahdon tuonne toimimaan yhteistyössä, ja aktiivisesti, eikä pelkästään heilumaan ircciin. Ranttis on elävä esimerkki siitä, miten fahejen pitäisi toimia.

Tässä tajuan pointtisi, mutta kuinka monta kokenutta ja aktiivista kuvankäsittelijää täällä on? Ei melkein yhtään, aktiivisuuden osalta ainakaan. Itse jätin FaHen hommat sen takia, koska innostus kuvankäsittelystä ja FaH-asioista alkoi menemään vallan pois, koska musiikki ja opiskelu alkoi viemään minua enemmän pois täältä. Jambo on ainoa, joka antaa ainakin kohtalaisen aktiivisesti palautetta ja tekee sigejä. Aktiivisuus tosin hänelläkin laskenut siitä, mitä se ennen oli. Vortex olisi myös yksi konkari, mutta en ole häneltä juurikaan nähnyt mitään tekeleitä kunnolla (mahtaneeko muut menot tai innostuksen katoaminen olla syitä siihen, että aktiivisuus vähentynyt?). Silver olisi myös hyvä esimerkki, mutta eipä ole näkynyt enää täällä, kuvankäsittelyn merkeissä.
      Niin se vain menee, että kun konkarit katoavat, niin tilalle tulee uutta verta. Se ei ehkä ole niin laadukasta kuin vanha.

Pakko kyllä itsekin antaa hieman risuja nykyiselle FaH-toiminnalle, koska heiltä ei ole tullut paljoakaan kommentteja arvosteluketjuihin (ja tämän mukana mahdollisia neuvoja, joilla lopputulos voisi olla parempi) ja he eivät ole kovinkaan innokkaita(?) auttamaan toisia, vaan kantavat sitä titteliä siinä mielin, että muut antaisivat rispektiä + tekevät vain SotW/SotM ketjuja. En leimaa tätä kaikkiin FaHeihin, en todellakaan. Jambo on hyvä esimerkki siitä, mitä pitää FaHena tehdä.

The post was edited 1 time, last by Anti-K ().